풀무원 건강식물원
브랜드 키트
브랜드 키트
pulmuone garden me
brand kit
brand kit
2024
210 x 365 x 50
8
210 x 365 x 50
8
pulmuone health & living
the watermelon
mm
pcs
the watermelon
mm
pcs
design.
chansei nam, bobae kim, yeonsu nam
contents plan. youngin won, yeolmae yang
print. garam art
contents plan. youngin won, yeolmae yang
print. garam art
풀무원의 새로운 식물기반 헬스케어 솔루션 브랜드 <풀무원건강식물원> 런칭을 위한 브랜드 키트를 디자인했습니다.
사람의 몸을 건강이 자라는 정원으로 규정하고, 몸과 마음을 가꿀 수 있는 지속 가능하고 실천 가능한 솔루션을 제안합니다. 초청장, 브랜드북, 팝업북, 파이토에너지 카드 등으로 브랜드에 대한 이해를 돕고, 바이트 트래커, 식습관 일지, 챌린지 포스터 등을 통해 브랜드 경험을 제공합니다.
이를 통해 브랜드 가치와 목표를 고객에게 전달하고, 긍정적인 행동 변화를 지원하는 키트의 역할을 강조했습니다. 패키지는 FSC 인증을 받은 지류로 친환경 메시지를 담고, 접고 끼우는 형태로 접착제를 줄였습니다.
사람의 몸을 건강이 자라는 정원으로 규정하고, 몸과 마음을 가꿀 수 있는 지속 가능하고 실천 가능한 솔루션을 제안합니다. 초청장, 브랜드북, 팝업북, 파이토에너지 카드 등으로 브랜드에 대한 이해를 돕고, 바이트 트래커, 식습관 일지, 챌린지 포스터 등을 통해 브랜드 경험을 제공합니다.
이를 통해 브랜드 가치와 목표를 고객에게 전달하고, 긍정적인 행동 변화를 지원하는 키트의 역할을 강조했습니다. 패키지는 FSC 인증을 받은 지류로 친환경 메시지를 담고, 접고 끼우는 형태로 접착제를 줄였습니다.
We designed a brand kit for the launch of pulmuone’s new plant-based healthcare solution brand <pulmuone garden me.>
The concept defines the human body as a garden where health grows, offering sustainable and actionable solutions for nurturing both the body and mind. The kit includes an invitation, brand book, popup book, and phytoenergy cards to help customers understand the brand, as well as a bite tracker, food journal, and challenge posters to enhance the brand experience.
Through this, we aimed to communicate the brand’s values and goals to the customer while emphasizing the role of the kit in supporting positive behavioral change. The packaging uses FSC-certified paper to convey an eco-friendly message and is designed in a fold-and-slot format to minimize the use of adhesives.
The concept defines the human body as a garden where health grows, offering sustainable and actionable solutions for nurturing both the body and mind. The kit includes an invitation, brand book, popup book, and phytoenergy cards to help customers understand the brand, as well as a bite tracker, food journal, and challenge posters to enhance the brand experience.
Through this, we aimed to communicate the brand’s values and goals to the customer while emphasizing the role of the kit in supporting positive behavioral change. The packaging uses FSC-certified paper to convey an eco-friendly message and is designed in a fold-and-slot format to minimize the use of adhesives.
brand design welcome kit studio textor 브랜드 디자인 월켐키트 스튜디오 텍스토





















