알제리의 이탈리아 여인

국립오페라단의 <알제리의 이탈리아 여인> 프로모션 디자인은 18세기 초연작이 지닌 시대적 감수성과 문화적 배경을 현대적으로 재해석했습니다. 이미지는 인상파 유화풍으로 구현해, 작품이 탄생한 시기의 회화적 질감을 담았으며, 배경과 프레임은 아라빅 장식에서 차용해 이국적이고 화려한 무드를 강조했습니다. 타이틀 한글 레터링은 아랍어 서체의 곡선미와 장식성을 반영해 언어의 조형미를 시각적으로 드러냈습니다. 작품의 낭만적 유머와 동시대 문화의 교차를 한 장의 포스터 안에 담아냈습니다.

L'Italiana in Alegeri


Korea National Opera’s promotional design for <L'Italiana in Alegeri> reinterprets the period sensibility and cultural context of the 18th-century premiere in a contemporary visual language.
The imagery, rendered in an Impressionist oil painting style, captures the painterly texture of the era in which the work was born. The background and framing draw from Arabic ornamental design, amplifying the piece’s exotic and opulent mood.
The Korean title lettering reflects the curvature and decorative qualities of Arabic script, visually expressing the sculptural beauty of language. The poster encapsulates both the romantic humor of the opera and the cultural interplay of its time.


2024 KNO

420 x 594 mm
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bobae kim

print.
garam art 

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